iStock-543578712.jpg

5 nápojů vhodných pro diabetiky

Dieta se při cukrovce nevztahuje pouze na pevnou stravu. Tekutiny, které společně s ní dostáváme do těla, mají na hladinu glukózy v krvi neméně důležitý vliv. Vybrali jsme pro vás několik osvědčených nápojů, jež je bezpečné pít, když máte diabetes.

1. Voda

Životodárná tekutina je vhodná pro každého bez výjimky. Hydratuje, příznivě ovlivňuje fyzické i duševní zdraví a klidně jí za den můžete vypít tři litry. Žízeň jde často ruku v ruce s chutí na sladké. Pokud vás začne honit mlsná, zkuste si dát nejprve sklenku vody a chvíli počkejte. Chuť na sladké by měla zmizet.

 

2. Ochucená voda

Nenechte se mýlit, nemluvíme o slazených minerálkách. Vypadají pro svou čirou tekutinu možná neškodně, ale bývá v nich většinou stejné množství cukru jako v sytě zabarvených nápojích, jako jsou džusy nebo sodovky. Ochucenou vodu si ale můžete vyrobit v mnohem zdravější variantě. Klínek limetky, snítka máty, trocha čerstvě vymačkané šťávy z ovoce nebo kousky aloe vera dodají nápoji potřebnou chuť a přitom neškodí zdraví.

 

3. Kokosová voda

Ačkoli je sladká, kokosová voda vám hladinu cukru v těle nezvýší. Čerstvé kokosy nebývají u nás doma často k dostání, přesto na ně lze narazit na některých festivalech nebo e-shopech. Voda v nich obsažená se také vyskytuje v plechovkách na regálech večerek – pozor ale na složení, tyto nápoje bývají často přislazovány.

 

4. Bylinkové čaje

Kromě obligátních typů bylinek existují takové, které mají přírodně sladkou příchuť a zároveň neobsahují žádné cukry. Kořen lékořice je jako cukrkandl a navíc má léčivé účinky – prokázány byly například u diabetu druhého typu.

5. Rostlinná mléka

Je jasné, že tělo si občas žádá víc než jen lehce ochucenou vodu. Když zatoužíte po hutnější chuti, sáhněte po některém z veganských mlék. Mandlová, rýžová, sójová… Na trhu je spousta variant. Hledejte přitom ta, která nejsou oslazená.

Text: Zuzana Košutová

Sdílet