pet_podzimnich_plodin.jpg

5 podzimních plodin, na kterých si můžete pochutnat i s cukrovkou

Proč chodit do obchodu, když najdete čerstvé suroviny na zahrádce nebo v lese? Z podzimní nadílky se dá vymyslet spousta receptů, které vám nerozbouří hladinu cukru v krvi a ještě k tomu skvěle chutnají.

Foto: Shutterstock.com


Šípky

Drobné červené plody, které zdobí keře podél cest, jsou známé jako skvělý zdroj vitamínu C. Posilují imunitu, obsahují vápník a železo a díky antioxidantům působí také preventivně proti rakovině. Sušené je rozemelte nebo rozdrťte v hmoždíři a uvařte si z nich čaj.

Foto: Shutterstock.com


Dýně

Z dýně si můžete připravit zdravou zeleninovou polévku nebo si pochutnat na jejích semínkách. V nich jsou obsaženy omega-3 mastné kyseliny, vitamíny A a E a četné minerály. Skvěle se tedy hodí jako přísada do salátů nebo jen tak na chroupání u televize místo krekrů nebo tyčinek. Ale pozor, jezte je nesolené a nepražené.

Foto: Shutterstock.com


Jablka

Když je chuť na sladké, těžko se jí odolává. Čerstvé jablko ze stromu je zdravější sladkou alternativou k dortíkům a zákuskům. Má v sobě vitamín C i jiné látky, které jsou pro tělo nezbytné (železo, měď, zinek, křemík, vápník, hořčík a draslík) a navíc je plné antioxidantů. Ale pozor, přece jen obsahuje nějaké sacharidy, které je třeba započítat do diety.

Foto: Shutterstock.com


Vlašské ořechy

Blahodárné účinky oříšků na cukrovku už vědci dávno potvrdili. Když si jich dopřejete hrstku denně, tělu to prospěje. Samozřejmě nesmějí být solené ani pražené, proto se pro vás perfektně hodí ty, které zrovna popadaly ze stromu.

Foto: Shutterstock.com


Brambory

Na loupačku, uvařené s troškou másla a hrstkou pažitky nebo nasucho pečené v troubě, brambory si nemusí odpírat ani těžký diabetik, stačí je vhodně upravit a pojídat v přiměřeném množství. Větší hodnotu glykemického indexu u nich můžete kompenzovat aktivním pohybem, třeba když si je vyrazíte sami nasbírat na pole.

Text: Zuzana Košutová

Sdílet