HD_cchi-kung.jpg

Čchi-kung vám rozproudí energii v těle

Více než tři tisíce let staré cvičení čchi-kung patří mezi pět základních pilířů čínské medicíny. Pomáhá udržovat zdravé tělo i mysl a především neklade velké nároky na fyzickou kondici. Snadno je zvládnete i v případě, že máte nějaké to kilo navíc nebo už nejste nejmladší. A po cvičení se budete cítit příjemně uvolnění a odpočatí.

Cvičení pro každého


Cvičení čchi je založeno na správném proudění životní energie. Tradiční čínská medicína vychází z toho, že lidské tělo je protkáno energetickými drahami neboli meridiány, jejichž hlavní větve protínají dvanáct orgánů. Energie je složená ze dvou vzájemně se doplňujících protikladů jin a jang neboli ohně a vody. Nemoc pak podle učení čínské medicíny vzniká právě důsledkem nerovnováhy jin a jang nebo blokády energie v určitém místě v těle. Čchi-kung působí jednak jako prevence těchto potíží, ale také jako jejich léčba. Obsahuje několik cviků, jejichž podstatou jsou správné dýchání a lehké, velmi jemné pohyby těla, které uvolní zablokovanou energii. Mezi cviky se najdou i takové, které jsou přímo zaměřené na úlevu od bolesti hlavy a zad nebo na léčbu vnitřních orgánů.

Jak začít


Na úvod doporučujeme absolvovat pár hodin se zkušeným lektorem, který vás naučí pracovat s dechem i správné provádění jednotlivých cviků. U čchi-kung je ale velmi důležitá pravidelnost, pokud se mají dostavit výsledky, je třeba cvičení věnovat alespoň 15 minut denně. Systematický trénink vám sice nevyrýsuje svaly, zato se ale dočkáte lepšího spánku, ohebnosti, motoriky, psychické pohody nebo lepšího zažívání.

Text: Izabela Nováková

Sdílet