HD-pilates.jpg

Pilates vám dodá energii a naučí vás dýchat

Zpevní vám postavu, zklidní dech, posílí skryté břišní svaly nebo vám také dokáže pomoci od bolesti zad. To vše umí cvičení zvané pilates, když se mu opravdu věnujete. Je nenáročné, a přesto velmi účinné, navíc kvůli němu ani nemusíte do fitka. Pro diabetiky druhého stupně představuje skvělou volbu.

Nepatříte zrovna mezi fanoušky skupinového poskakování v tělocvičně? Pak byste si mohli pilates oblíbit. Dá se totiž pohodlně zvládnout doma na podložce. Díky jeho nenáročnosti ho mohou praktikovat všichni bez rozdílu věku a nezáleží příliš ani na tom, v jak dobré jste fyzické kondici. Pilates totiž nezatěžuje klouby ani šlachy a dá se cvičit i se značnou nadváhou.

Štíhlejší tělo a zdravější mysl

Joseph Hubertus Pilates, který tento systém vymyslel, nebyl zrovna rozený sportovec. Jako malý trpěl neduživostí, ale pravidelným cvičením se z něj přece jen nakonec stal statný muž. Na základě svých zkušeností vyvinul soubor cviků, který později díky své nenáročnosti a hlavně skvělým účinkům dobyl svět.

Abyste při pilates dosáhli těch nejlepších výsledků, doporučuje se provádět cviky alespoň hodinu třikrát týdně. Výsledky jsou často znát už po několika prvních lekcích. Nejprve se posílí hluboko uložené svaly, později i ty povrchové. Metoda produkuje svaly štíhlé a dlouhé, takže lidé, kteří se jí dlouhodobě a intenzivně věnují, mají přirozené sportovní postavy a nevypadají jako kulturisté.

Cvičení je vymyšlené tak, aby se protáhly a posílily všechny svaly těla včetně těch, které jsou ukryté. Správným dýcháním zároveň dochází k okysličování, které pomáhá k lepší náladě. Po pilates se proto budete cítit energičtí a celkově vitální, předpokladem úspěchu ale je, abyste všechny cviky prováděli přesně a správně. Doporučujeme proto absolvovat alespoň pár hodin se cvičitelem, který vám ukáže, jak na to, a odstraní případné chyby.

 

Text: Zuzana Košutová

Sdílet