sam-moqadam-LUv656869_A-unsplash.jpg

Výhody středomořské diety

Výsledky nového výzkumu ukázaly, že konzumace zdravých tuků, které jsou součástí středomořské diety, pomáhají zlepšovat inzulinovou rezistenci stojící v pozadí diabetu 2. typu.

Výzkumné týmy z Harvardu přišly na to, že obézní ženy, které se stravují v souladu se středomořskými zvyklostmi, mají až o 30 % menší pravděpodobnost, že se u nich rozvine diabetes 2. typu. Jedná se o výsledky výzkumu, kterého se zúčastnilo přes 25 tisíc žen, jimž se pravidelně měřily hladina cholesterolu, BMI a inzulinová rezistence.

Vědci nižší riziko rozvoje diabetu přikládají tomu, že tzv. středomořská dieta obsahuje potraviny bohaté na zdravé tuky, jako jsou třeba ryby, olivový olej či oříšky. Právě ty pomáhají zlepšovat inzulinovou rezistenci, a proto by je diabetici měli zařadit do svého jídelníčku. Středomořský způsob stravování je rovněž bohatý na ovoce, zeleninu a celozrnné obilniny. Omezit by se naopak měl alkohol a červené maso.

„I pouze malé změny jsou postupem času znát. Jednou z nejlepších věcí, které mohou pacienti učinit pro své budoucí zdraví, je zlepšit své stravování. I díky této studii začínáme chápat proč,“ doplnil jeden z autorů studie Dr. Shafqat Ahmad.

Závěry studie byly publikovány v lékařském časopisu JAMA Network Open.

Zdroj: www.diabetes.co.uk

Sdílet