HD_cviceni-na-mici.jpg

Zacvičte si na gymnastickém míči

Pokud si domů pořídíte velký gymnastický míč, určitě nebudete litovat. Můžete na něm totiž cvičit, stejně jako jej používat k sezení jako zdravější náhradu kancelářské židle. Je vhodný pro všechny věkové kategorie, nejlépe však poslouží těm, které trápí problémy se zády.

Pořízení velkého gumového míče není dnes nic nákladného, mají ho v každém obchodě se sportovními potřeba nebo ve větších supermarketech, stojí okolo tří stovek a vybírat lze z několika velikostí a barev. Nemusíte se na něm bát cvičit ani v případě, že máte nadváhu. Některé míče mají nosnost až 600 kilogramů, ale i ty ostatní vás v pohodě udrží.

 

Jak si vybrat správnou velikost?

Míče se vyrábějí v několika velikostech. Ta správná právě pro vás se odvíjí od vaší výšky. Když například měříte 165 až 175 centimetrů, bude pro vás vhodný míč o průměru 65 centimetrů, pokud jste vyšší a máte kolem 185 centimetrů, sáhněte po míči o průměru 85 centimetrů.

 

Co všechno si na míči procvičíte?

S míčem můžete posilovat vybrané partie těla, skvěle se protáhnout nebo třeba i rehabilitovat. Gymnastický míč je ideálním pomocníkem pro protažení páteře, posílení nohou, rukou, hýždí, břicha či stehen. Cvičení pomáhá koordinaci pohybů, zlepšení rovnováhy a vyrovnává těžiště těla. Díky tomu, že se jedná o balanční pomůcku, posílíte na míči i stabilizační systém těla, tedy hluboké vrstvy svalů, které se jinak velmi špatně cvičí.

 

Jak na konkrétní cviky?

Když už víte, na co všechno je gymnastický míč vhodný, jistě vás budou zajímat konkrétní cviky. Existuje jich bezpočet. Pokud si nejste jisti, například kvůli zdravotním problémům, které jsou pro vás ty nejvhodnější, je ideální navštívit fitness centrum, kde vám trenér poradí, nebo se přihlásit na skupinové cvičení na míči. Další možností jsou DVD s cvičebním plánem nebo internet, kde najdete množství názorných videí i návodů s fotografiemi.

 

Text: Markéta Veselá

Sdílet