zeleninové polévky.jpg

Zdravé a chutné: zeleninové polévky vás zahřejí

Zeleninové polévky nejenže jsou velmi zdravé, protože obsahují důležité vitamíny a živiny, ale také si na nich vskutku pochutnáte. Jejich příprava je přitom snadná a většinou ani nezabere příliš času.

Polévky jsou v zimě velmi oblíbené a není se čemu divit. Kromě výše uvedených výhod představují i skvělý způsob, jak tělu doplnit tekutiny. Není ale polévka jako polévka. Pokud se snažíte jíst zdravě, zeleninové polévky pro vás budou to pravé.

Jejich velká výhoda je, že je lze připravit téměř z jakékoli zeleniny, která vás napadne. Mezi ty oblíbené patří například dýňové, hrachové, brokolicové, květákové či mrkvové. Často se tyto polévky označují slovem krém a vás možná napadne, že je to kvůli smetaně, která při dietě není příliš vhodná. Věděli jste ale, že chutné zeleninové krémy můžete uvařit i bez smetany? Díky důkladnému rozmixování si udrží krémovou konzistenci a vy si na nich pochutnáte zcela bez výčitek. Navíc bez smetany či mléka vám v lednici i déle vydrží, takže můžete připravit opravdu velký hrnec.

K vynikající chuti napomůže i správně zvolené koření – i to si však můžete volně kombinovat podle svých preferencí. Náš tip je, abyste do zeleninové polévky přidali i jednu až dvě brambory (dle množství polévky), což její chuť ještě zlepší.

Také doporučujeme zaměřit se na sezónní potraviny, které jsou čerstvé a mají vyšší kvalitu. Pro zimní období je typická růžičková kapusta, bílé zelí, kadeřavá kapusta a pórek. Přidejte je do své polévky, kterou tím nejen ozvláštníte, ale i získáte další nálož vitamínů.

Sdílet