pexels-yan-krukov-6815695.jpg

Světová zdravotnická organizace po 10 letech změnila doporučení ohledně pohybové aktivity

Světová zdravotnická organizace (WHO) poprvé za posledních deset let aktualizovala doporučení ohledně pohybové aktivity. WHO se tak snaží přimět populaci, aby více sportovala.

Mezinárodní směrnice WHO, které byly vydány v roce 2010, dosud dospělé ve věku od 18 do 64 let vyzývaly k minimálně 150 minutám nenáročné pohybové aktivity nebo 75 minutám dynamického cvičení týdně.

Nyní WHO doporučení zpřísnila a dospělí by tak měli každý týden odcvičit 150–300 minut mírnější nebo 75–150 minut dynamičtější pohybové aktivity, případně je kombinovat.

Další změna spočívá v tom, že dříve tato doporučení cílila pouze na zdravé jedince. Nyní WHO doporučuje cvičení i těm, kdo se potýkají s chronickými chorobami či s nějakým handicapem. Cvičení se tomu samozřejmě musí uzpůsobit – podle WHO by se tyto skupiny lidí měly zaměřit na fyzické aktivity zlepšující rovnováhu a silové tréninky v mírnější intenzitě, a to minimálně třikrát týdně.

WHO bere v potaz i sedavý způsob života a těm, kteří ho vedou, radí hýbat se každý den zhruba 30–40 minut v mírné až dynamické intenzitě. Ve výzkumu WHO, který zavedení nových směrnic doprovázel, se totiž přišlo na to, že právě tím lze kompenzovat spojitost mezi sedavým stylem života a úmrtností.

Světová zdravotnická organizace také zdůrazňuje, že ročně by se ve světě dalo zabránit čtyřem až pěti milionům úmrtí, kdyby dotyční byli fyzicky aktivnější. „Být fyzicky aktivní je klíčové jak pro fyzické zdraví, tak pro duševní pohodu. Může to pomoci přidat roky života a zároveň život do svých let. Každý pohyb se počítá, a to obzvlášť teď během pandemie covidu-19. Všichni se musíme každý den hýbat,“ radí generální ředitel WHO Dr. Tedros Adhanom Ghebreyesus.

Aktualizované směrnice byly publikovány v on-line verzi časopisu British Journal of Sports Medicine.

Zdroj: www.diabetes.co.uk

Sdílet